COMANDA ONLINE SI AI 10% REDUCERE*

Beneficiile fructelor de mare

Prin fructe de mare cel mai adesea ne referim la crustacee si moluste, desi in sens larg expresia poate include si pesti sau alge marine. Dintre crustacee, cele intalnite cel mai des in preparate culinare sunt crevetii, homarii, crabii, langustele si racii. Dintre molustele, cel mai frecvent intalnim scoicile, midiile, stridiile, calamari si caracatite.

Gustul deosebit si continutul de nutrienti importanti pentru buna functionare a creierului si a sistemului circulator sunt motive foarte bune sa includem in meniul nostru cat mai des fructele de mare.

Pe langa fructe si legume proaspete si cereale integrale, o alimentatie echilibrata ar trebui sa include si surse de proteine animale de calitate. Alaturi de peste, fructele de mare reprezinta o buna astfel de sursa, fara sa aduca un aport mare de grasimi saturate (in medie contin doar 5% astfel de grasimi).

In plus fata de continutul de proteine, acestea sunt de asemenea surse excelente de acizi grasi esentiali omega-3, vitamina B12, iod, zinc, fier, potasiu si seleniu.

Datorita acestor nutrienti, consumul de fructe de mare ajuta la prevenirea osteoporozei si intensifica activitatea tiroidei.

Acizii grasi esentiali omega-3 fac parte din structura celulelor nervoase si joaca un rol esential in buna functionare a creierului, in combaterea anxietatii si depresiei. In plus, influenteaza pozitiv sanatatea sistemului circulator, a inimii si vaselor de sange. Scad nivelul colesterolului in sange, au efect antiinflamator si combat hipertensiunea.

Zincul, seleniul si vitamina B12 au un efect pozitiv asupra sistemului imunitar si ajuta organismul sa combata bacterii, virusi si radicalii liberi.

  • Crevetii sunt si o buna sursa de magneziu, ce ajuta la combaterea stresului.
  • Crabii contin crom, ce ajuta la mentinerea unui nivel optim de glucoza in sange. De asemenea, ajuta la imbunatatirea memoriei si capacitatii de concentrare prin continutul de iod, fosfor si lecitina.
  • Midiile au o concentratie mare de proteine si una scazuta in grasimi, fiind o optiune buna pentru pierderea kilogramelor in exces. In plus, contin fosfor, fier şi vitaminele A, B1, B2, B6, C şi K.
  • Stridiile sunt bogate in zinc si aminoacizi, favorizand o buna imunitate si ajutand la reducerea stresului si sustinerea functiilor reproductive. Mai contin si iod, seleniu, mangan, fier, calciu, magneziu, potasiu, fluor si cupru si sunt o sursa importanta de vitaminele A, C si B12.
  • Calmarul favorizeaza absorbtia fierului, prin continutul ridicat de vitamina B2 ajuta si in combaterea migrenelor si reprezinta si o buna sursa de fosfor.

Pastele cu fructe de mare din meniul nostru calamari, creveti, caracatita si scoici, combinand astfel majoritatea beneficiilor de mai sus. Pe langa toate avantajele pentru sanatate, acest fel de mancare te va incanta prin gustul delicios, imbinand aroma busuiocului cu gustul deosebit al fructelor de mare!